Tryghed på din rejse med Nadana Tours

Kære gæst!
Vi tænker først og fremmest på din tryghed. Hos Nadana Tours køber du en pakkerejse. Det er din garanti for at du få dine penge retur, hvis Udenrigsministeriet skulle fraråde din rejse. Vi tilbagebetaler pengene hurtigst muligt, typisk indenfor 2 uger. Det vigtigste er at vores gæster føler sig trygge på en singleferie.

Nadana Tours arrangerer kun rejser til områder, hvor det er sikkert og opholdet forsvarligt. Vi har selvfølgelig ofte kontakt med vores samarbejdspartner i f.eks. Grækenland og følger situationen meget tæt.

Udenrigsministeriets rejsevejledninger
Vi følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan afbestille din pakkerejse gratis, hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til rejsemålet umiddelbart op til din planlagte afrejse, dvs. 14 dage eller under 14 dage inden afrejse.  Rejsevejledningen gælder for det meste en uge ad gangen og opdateres hver fredag. Dermed er det 7-14 dage før din afrejse, at vi kan be- eller afkræfte om din rejse gennemføres. Rejsevejledningerne kan også ændre sig fra den ene dag til den anden, hvis indrejserestriktionerne ændrer sig. For øjeblikket opdateres de også normalt hver fredag.

Kan jeg afbestille min rejse, selvom Udenrigsministeriet ikke fraråder den?
Hvis Udenrigsministeriet ikke fraråder din rejse, gælder vores almindelige afbestillingsregler. Du har dog mulighed for at gratis ombooke din rejse til en anden dato og evt. et andet rejsemål, hvis der er mere end 60 dage til afrejse efter almindelige ændrings- og afbestillingsregler.

Rejse - og afbestillingsforsikring
Det er meget vigtigt, at rejseforsikringen også dækker i forbindelse med Corona-covid-19. Der kan være forskel på, hvordan de enkelte selskaber har valgt at dække. Kontakt dit forsikringsselskab, så du undgår eventuelle overraskelser. Har du en afbestillingsforsikring, skal den også checkes med hensyn til dækning i forbindelse med Corona-covid-19.

De fleste forsikringsselskaber dækker Corona-covid-19 på lige fod med andre akutte sygdomme, både hvad angår afbestillings- og rejseforsikring, men vi anbefaler som sagt, at du kontakter dit forsikringsselskab.

Få følgende spørgsmål afklaret med din forsikring inden din rejse:
Hvordan er jeg dækket med afbestillingsforsikringen, hvis jeg får Corona-covid-19 før min ferie?
Hvad sker der, hvis jeg bliver sat i karantæne, fordi jeg er smittet og ikke kan rejse hjem som planlagt?
Hvad sker der, hvis jeg bliver sat i karantæne, fordi der er Corona-covid-19 på hotellet og hotellet derfor lukkes ned?
Hvad sker der hvis en pårørende hjemme i Danmark bliver syg med Corona-covid-19?


Når rejser tillades igen som det var i sommeren 2020, forventer vi følgende regler og bestemmelser:

På rejsen
Der vil stadig være øget fokus på hygiejne og afstand. På rejsen vil du opleve, at ikke alt foregår som sidst du var afsted. Ligesom herhjemme vil du flere steder blive mødt af krav om håndsprit og mundbind, især når du opholder dig steder, hvor mange mennesker samles som f.eks. i lufthavne. På hotellerne er der også øget fokus på hygiejne og afstand. Du kan f.eks. opleve, at der er færre borde på et restaurant, og at udbuddet af aktiviteter måske er ændret.

I lufthavnen
Både i lufthavnen og ombord på flyet følger flyselskaberne retningslinjerne fra EASA (Det Europæiske Luftfartssikkerhedsagentur), gældende alt lige fra hygiejne til check-in. Vær opmærksom på at flere restauranter og butikker er lukket i mange lufthavne, så man skal ikke regne med at kunne købe mad eller drikke i lufthavnene. 

På nuværende tidspunkt kræves der mundbind i alle Danmarks lufthavne. Det er et krav, at mundbindet skal dække mund og næse. Der godkendes ikke tørklæder, hjemmelavede mundbind eller lignende. 

Følgende regler gælder i de allerfleste lufthavne: 
Ombordstigningen er blevet tilpasset. For at sikre den nødvendige afstand, bliver ombordstigningen delt op i forskellige zoner. Du starter kun ombordstigning, når det er tid for din zone. Det betyder,  at den tager lidt længere tid end normalt, men det er udelukkende for din egen sikkerhed. Husk at være i lufthavnen i rigtig god tid før afgang.

Det er et krav, at alle der befinder sig i en lufthavn bærer mundbind. Husk og medbring mundbind til hele din rejse (sundhedsmyndighederne anbefaler at skifte mundbind hver 3-4. time).

Check gerne ind på automaterne i lufthavnen. Hold afstand i køerne til indcheckning, sikkerhedskontrol og ved gaten. Sørg for, at du opfylder kravene for at rejse til din slutdestination. Bliv hjemme, hvis du føler dig syg.

Ombord på flyet
Alle procedurer er baseret på anbefalinger fra lokale myndigheder og EASA (European Union Aviation Safety Agency). Målet er at give en sikker, pålidelig og dejlig rejse. Derfor vil du opleve nye rutiner og tiltag under din flyrejse.

Følgende regler gælder ombord:
Alle fly bliver rengjort og desinficeret i overensstemmelse med de regler, der gælder for hver lufthavn, og i overensstemmelse med anbefalingerne fra EASA (European Union Aviation Safety Agency).

Alle fly er udstyret med HEPA-filtre, der fanger op til 99,97% af alle vira og bakterier. Luften ombord har en høj kvalitet, da luften fornyes hvert 2.-3. minut. Luften ombord på et fly ledes desuden ned mod gulvet, hvilket også hjælper med at begrænse mulig smittespredning.

For at undgå eventuel trængsel ved ombord- og afstigning og under flyvningen anbefales, at passagererne checker bagagen ind. Alle sæder om bord kan bookes. Følg altid flypersonalets instruktioner under ombord- og afstigning.

Kabinepersonalet vil anvende mundbind, der dækker munden og næsen, under hele flyvningen. Passagererne er forpligtet til også at bære mundbind (gælder ikke børn under 6 år). Bemærk, at det er passagerens ansvar at medbringe et mundbind. Uden mundbind kan man blive nægtet ombordstigning.

For at undgå tæt kontakt ombord serveres eller sælges for øjeblikket ingen mad og drikke. Sandsynligvis vil det dog være tilladt at medbringe snacks og alkoholfrie drikkevarer. Eksempler på snacks er müslibarer, små sandwiches o.lign. Det er ikke tilladt at medbringe fastfood. Når du spiser og drikker, er du velkommen til at fjerne mundbindet, men så snart du er færdig, skal du iføre dig mundbindet igen.


Indrejseformularer og Corona-covid-19 test til dit rejsemål

Det er vigtigt, at man som rejsende selv holder sig opdateret og sørger for at udfylde indrejseformularen korrekt.
Indrejsekontrollen giver de enkelte lande mulighed for at kunne foretage hurtig smittesporing af Corona-covid-19. I formularerne skal man oplyse flyinformation, personlig information og adresse til hotellet.

Her kan du udfylde indrejseformular til Grækenland:
https://travel.gov.gr/#/
Du kan udfylde indrejseformularen så snart, du har bestilt din rejse til Grækenland og har modtaget dit rejsebevis. Udfyld formularen så tidligt som muligt og husk, at den SKAL udfyldes senest 24 timer inden afrejse!!! 

Har du ikke udfyldt indrejseformularen, vil du blive nægtet adgang til flyet i Kastrup/Billund lufthavn.

Når du har udfyldt indrejseformularen, modtager du en bekræftelse på mail. Denne printer du ud eller gemmer på din telefon. Bekræftelsen er dit bevis på, at du har udfyldt indrejseformularen. Det er vigtigt, at du i bekræftelsesmailen tjekker, at alle oplysninger er udfyldt korrekte. Hvis formularen ikke er korrekt udfyldt, modtager du ikke nogen QR-kode på mail. Uden QR-kode bliver man desværre afvist i lufthavnen.

I døgnet op til din afrejse modtager du nævnte QR-kode på mail. Denne skal downloades eller udskrives og medbringes. 
QR-koden skal fremvises ved check-in i lufthavnen samt ved ankomst til Grækenland. Hvis du ikke har modtaget den, skal du tjekke om den er kommet i mappen med uønsket post (spam mail). Du kan også finde den via et link i den bekræftelsesmail, som du modtog efter du havde udfyldt og sendt indrejseformularen.

Ved yderligere spørgsmål, kontaktes den hotline, som er er oprettet af de græske myndigheder.
Telefon: 0030 215 560 5151


OBS!
Du har som rejsende selv ansvaret for at medbringe en negativ Corona-covid-19 test til afrejsen (hvis dette kræves).
Du har selv ansvaret for at udfylde og afsende indrejseformularen korrekt, senest 24 timer inden afrejse.

Hvis dette ikke er gjort, kan du blive nægtet indrejse i landet, og i lufthavnen kan du blive nægtet ombordstigning. Hvis dette skulle ske, har du ikke nogen mulighed for at få pengene refunderet for din rejse. Læg mærke til: Hvis du er blevet ombooket til et andet fly, skal du udfylde formularen endnu engang med korrekt flynummer, eller du kan opdatere den allerede udfyldte formular med ændringerne.


Flyrejser inkluderer - Enkeltværelse - Morgenmad - Transfer - Rejseleder  /  Ingen ekstra afgift, brændstoftillæg eller bagagegebyr
 

NADANA TOURS - Grønningen 10 - 5330 Munkebo
Rejsegarantifonden nr. 1051 siden 1996
Tlf. 42 15 17 01 -
info.nadana@gmail.com
Man-fre kl. 10-16 - Lør kl. 11-13
CVR-nr. 15257784
© NADANA TOURS

Tilmelding nyhedsbrev

Corona info

  42 15 17 01  NY

Singlerejser - Fælles ferie for alle singler siden 1996

Ledige pladser

Klik her 

Vælg destination, rejsedato og find ledige pladser

Rejse- og afbestillingsforsikring